Materiały eksploatacyjne i akcesoria Poznaj naszą ofertę tuszy, tonerów i papieru kompatybilnych z Twoim urządzeniem. Dowiedz się więcej
Usługa Zarządzania Drukiem (MPS) Zarządzaj swoimi drukarkami i optymalizuj ich działanie. Dowiedz się więcej
Przeciwdziałaj marnowaniu surowców i zwiększ przychody ze sprzedaży poprzez zastosowanie poniższych wartościowych porad dla detalistów z branży spożywczej 18 maja 2020 02 czerwca 2024 4 Minut/-y Opublikowane przez Brother Polska 18 maja 2020 02 czerwca 2024 4 Minut/-y Marnowanie żywności to nie tylko utracone możliwości biznesowe dla sklepów spożywczych – to także objaw problemu, który dotyka wszystkie obszary, od środowiska przez logistykę, aż do najważniejszego – klientów. Dobra wiadomość jest taka, że klienci w Europie coraz częściej kierują swoje kroki do detalistów zaangażowanych w ograniczanie ilości marnowanej żywności za pomocą usług o charakterze lokalnym, spersonalizowanym i ekologicznie odpowiedzialnym. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że do zapobiegania marnowania produktów spożywczych nie są potrzebne radykalne zmiany. Czasem wystarczą jeden czy dwa dobre pomysły, aby wyprzedać zapasy i stanowczo ograniczyć ilość marnowanej żywności. W ramach wsparcia sklepów w Polsce, Brother pragnie podzielić się kilkoma poradami, które pozwolą na zachowanie świeżości produktów i utrzymanie zysków. Zdrowe inicjatywy z myślą o klientach i Ziemi Kupuj produkty od lokalnych sprzedawców, aby Twoi klienci mieli do nich dostęp – ekologicznie świadomi europejscy konsumenci coraz częściej chcą kupować produkty spożywcze, których transport ograniczony był do minimum. Dla detalistów to dobre wieści, gdyż produkty lokalne sprzedają się szybko, co prowadzi do ograniczenia ilości zmarnowanych zapasów. Warto przygotować łatwo edytowalne wzory etykiet, by móc z dumą uświadamiać klientów, że kupowane przez nich artykuły pochodzą od lokalnych sprzedawców. Dzięki oznaczeniom z informacjami o pochodzeniu produktu, historii dostawcy i jakości artykułu, można wyprzedać zapasy szybciej niż zwykle. Przechowuj niedoskonałe warzywa i owoce – w Europie wyrzuca się ponad jedną trzecią wszystkich uprawianych warzyw i owoców, ponieważ są zbyt „pokrzywione”1. Z kolei magazynowanie produktów o nietypowym kształcie i ze skazami daje gwarancję natychmiastowego ograniczenia ilości marnowanej żywności. Do tego, takie artykuły świetnie się sprzedają. Oczywiście, niektórzy klienci mogą mieć co do nich zastrzeżenia. Wyjdź im naprzeciw i zaproponuj inspirację do wykorzystania takich produktów, np. przepisy na smoothie czy potrawkę. Podziel się z klientami sposobami na ograniczenie ilości marnowanej żywności – cenne porady, np. te dotyczące mrożenia ziół w oliwie z oliwek na foremce do lodu czy wykorzystywania uniwersalnych składników do zwiększenia liczby posiłków, mogą pomóc kupującym znacznie zmniejszyć ilość wyrzucanego jedzenia. W tej sytuacji znowu przydadzą Ci się drukowane etykiety. Organizuj degustacje produktów lokalnych – klienci prędzej zdecydują się na zakup produktu, który im posmakował, niż takiego, którego nie znają. Dodatkowo, w przypadku sprawdzonego i lubianego towaru, spada prawdopodobieństwo, że wyląduje on w koszu. Dlaczego zatem nie udostępnić klientom bezpłatnych próbek lokalnych produktów rzemieślniczych takich jak sosy czy przetwory? Trochę strategicznych wskazówek do rozważenia Przeciwdziałaj nadmiernej możliwości wyboru – klienci nie zawsze mają łatwo. Wyobraź sobie, ile czasu może zabrać podjęcie decyzji o zakupie jednego spośród ponad 20 rodzajów masła na półce... Zawężenie możliwości wyboru w Twoim sklepie poprawi doświadczenia, jakie wyniosą z niego klienci, a Tobie pozwoli ograniczyć ilość zapasów z krótkim terminem przydatności. Ponadto, bardziej wyselekcjonowana oferta pokazuje, że jesteś przekonany (przekonana) o wysokiej jakości swoich produktów. Biodegradowalne torby na zakupy – w siatkach polimerowych można kompostować żywność, która dzięki temu, nie trafi na wysypisko odpadów. W przypadku gdy lokalna organizacja zajmująca się recyklingiem nie prowadzi kompostowania odpadów, warto pokazać swoje zaangażowanie w ekologię przez zorganizowanie kompostownika we współpracy z klientami. Ogranicz ilość odpadów przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań z dziedziny etykietowania – możliwość szybkiej, prostej i intuicyjnej zmiany ceny artykułów to ważny sposób na uniknięcie ich marnowania. Dzięki najnowszym bezprzewodowym technologiom etykietowania https://www.brother.pl/labelling-machines od firmy Brother, w mgnieniu oka można zmienić ceny, zarówno na produktach, jak i na półkach. Sposoby na przyszłość bez odpadów Ograniczenie liczby opakowań z plastiku – liczba ekologicznie świadomych konsumentów rośnie, a martwi ich przede wszystkim korzystanie z plastikowych opakowań. Dla sklepów to kolejny powód, aby wyeliminować plastik z obiegu, gdyż w efekcie mogą liczyć na lepsze wyniki sprzedaży. Ostatnio grupa supermarketów w Nowej Zelandii definitywnie zrezygnowała z pakowania warzyw i owoców w folię spożywczą. W efekcie, sprzedaż części produktów wzrosła nawet o 300%2. Zostań pionierem innowacji w pakowaniu – innowacyjne organiczne, biodegradowalne, naturalne opakowania z nanomateriałów pokazują, że myślisz perspektywicznie, a przy tym prowadzą do wydłużenia terminów ważności artykułów i zwiększenia przydatności opakowań do recyklingu. Jako lider w tej dziedzinie, możesz odegrać rolę w zmniejszeniu ilości marnowanego rokrocznie jedzenia, która obecnie sięga aż 1,3 miliardów ton3. Więcej informacji na temat oferty drukarek do etykietowania produktów spożywczych od firmy Brother znajdziesz na stronie https://www.brother.pl/labelling-machines/high-volume oraz https://www.brother.pl/business-solutions/retail. Źródła: 1 https://metro.co.uk/2018/08/19/more-than-50000000-tonnes-of-wonky-fruit-and-veg-is-thrown-away-each-year-7857478/ 2 https://insideretail.co.nz/2019/02/07/sales-of-nude-veggies-soar-as-nz-supermarkets-ditch-plastic-packaging/ 3 http://www.fao.org/save-food/resources/keyfindings/en/ Produktywność Żywność Oszczędność Więcej w Środowisko