1. Home Brother
  2. Blog
  3. Biznes
  4. 2023
  5. Usprawnienie zamówień IT
B50-New-Normal-Procurement-Blog-Header-2340x1000

Usprawnienie zamówień IT w hybrydowym świecie pracy

W ciągu ostatnich dwóch lat świat pracy diametralnie się zmienił. Wraz z przyspieszeniem transformacji cyfrowej i koniecznością dostosowania procesów współpracy, wszyscy poruszamy się po całkiem nowym krajobrazie biznesowym.

W ramach zrozumienia zmian przeprowadziliśmy badanie wśród specjalistów z sektora MŚP w całej Europie na temat ich doświadczeń związanych z pracą zdalną przed pandemią i w jej trakcie.

Z naszego badania wynika, że przed wdrożeniem obostrzeń sanitarnych w obliczu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2, aż 58% respondentów pracowało w biurze w pełnym wymiarze godzin, a 36,5% wykonywało służbowe obowiązki hybrydowo lub wyłącznie w domu. Pandemia znacząco zmieniła znany wcześniej model pracy. Po niej tylko 21% badanych wskazało, że wykonuje zawodowe zobowiązania w biurze. Warto również zauważyć, że liczba zatrudnionych pracujących w domu w pełnym wymiarze godzin lub w modelu hybrydowym wzrosła do 73%.

Należy przyznać, że ten nowy świat, który łączy pracę biurową z home office, pozostawia menedżerów ds. zakupów rozwiązań IT z serią trudnych pytań: kto jest odpowiedzialny za pozyskiwanie, kupowanie, zarządzanie i konserwację sprzętu, którego pracownicy potrzebują, aby skutecznie i produktywnie wykonywać swoją pracę w różnych lokalizacjach?

Kto odpowiada za zamówienia IT?


Obostrzenia prawne obowiązujące w UE w sprawie pracy zdalnej nie są jasne. Można z nich wywnioskować, że pracodawcy są odpowiedzialni za dostarczenie, zainstalowanie i konserwację urządzeń – chyba że pracownicy używają własnego sprzętu. Ponad 80% pracowników z Europy uważa, że ich pracodawca powinien zapewnić drukarkę lub skaner do pracy w domu – jednak mniej niż 25% respondentów je otrzymało. Rzeczywiście, trzy czwarte ankietowanych pracujących w domu przyznało, że korzysta z drukarki, którą kupili samodzielnie przed lub w trakcie pandemii, a prawie 60% używa własnego skanera. To sprawia, że firmy polegają na losowym doborze sprzętu pozyskiwanego przez pracowników – często w pośpiechu, w celu zapewnienia ciągłości działania – poza wytycznymi polityki zamówień organizacji.

Zarządzanie zakupami urządzeń biurowych

Przy zgłaszaniu zakupów sprzętu jako wydatków na pracę w domu i wydaniu członkom zespołów budżetu do indywidualnego rozdysponowania, zawsze istnieje ryzyko. Niektórzy zaopatrzą się w optymalne kosztowo rozwiązania wymagane do wykonania pracy. Jednak z pewnością będzie też wielu pracowników korzystających ze sprzętu zakupionego za pośrednictwem zwykłych kanałów zamówień IT, które z reguły dedykowane są konsumentom, a nie biznesowi.

W tym scenariuszu fakt, że niektóre urządzenia będą lepiej pasować do prowadzonych zadań niż inne, może prowadzić do rozbieżności w wydajności zarówno sprzętu, jak i samych zatrudnionych. Przy pracownikach domowych, którzy kompletują wyposażenie biurowe poza firmową polityką zamówień, również pojawia się pytanie – kto ponosi koszty druku, śledzi ilości wydruków i odpowiada za zamówienie papieru oraz tuszu lub tonera?

Zdecentralizowany zakup urządzeń i materiałów eksploatacyjnych jako wydatków na pracę w domu zwiększa obciążenie administracyjne firmy, podobnie jak wszelkie koszty oraz ryzyko wynikające z nieprawidłowego działania lub konserwacji sprzętu. Jak więc firmy mogą usprawnić ten proces zakupowy?

B50-New-Normal-Procurement-Blog-Body-2340x1000

Przejęcie kontroli nad zamówieniami IT


Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej firmy muszą precyzyjnie określić, jakiego sprzętu używa ich zespół i zastanowić się, w jaki sposób podejmują decyzje dotyczące polityki zamówień na sprzęt dla wszystkich pracowników, niezależnie od ich lokalizacji. Staje się to szczególnie trudne do zarządzania, gdy członkowie zespołów korzystają z różnorodnej gamy urządzeń osobistych. Aby uniknąć wyzwań związanych z wykorzystaniem przez zatrudnionych własnego sprzętu, opowiadamy się za strategiczną polityką zamówień, która umożliwia zdalną instalację, aktualizacje, monitorowanie i zarządzanie wszystkimi urządzeniami. Jeśli jednak myśl o decentralizacji procesów zarządzania dokumentami brzmi skomplikowanie i przerażająco, nie martw się – istnieje rozwiązanie.

Usługi Zarządzania Drukiem (MPS) ułatwiają zaopatrzenie IT


Usprawnienie zakupów sprzętu w wielu lokalizacjach jest łatwiejsze i bardziej opłacalne dzięki korzyściom płynącym z Usługi Zarządzania Drukiem (ang. Managed Print Services). Zamiast próbować zarządzać budżetami i zróżnicowanymi zasobami w wielu lokalizacjach, skorzystaj z usługi MPS, która zapewnia spójność oraz przejrzystość, monitorując każdą drukarkę w Twojej flocie – niezależnie od tego gdzie się znajduje. Ponadto MPS zmniejsza wydatki związane z pracą w domu – reagując na automatyczne alerty o materiałach eksploatacyjnych, wysyłając pojemniki z tuszem lub tonerem w razie potrzeby, czy to do biura, czy bezpośrednio do osób w domu.
Usługi Zarządzania Drukiem z firmy Brother mogą pomóc Ci lepiej zarządzać zaopatrzeniem, dostawą, konserwacją i kosztami sprzętu i pomóc Twojej firmie szybko się rozwijać w hybrydowym świecie pracy – poznaj nasze rozwiązanie MPS.

Więcej w Biznes

Może zainteresuje cię również

do góry